Przedstawienie zrealizowane zostało w konwencji widowiska kolędowego , z typowymi dla tego gatunku postaciami: Diabła, Anioła, Heroda i Śmierci, wykorzystuje tradycyjne obrzędy związane ze świętami Bożego Narodzenia i Trzech Króli.
W inscenizacji przenikają się dwa plany sceniczne – aktorski i lalkowy, animacja odbywa się na oczach widzów. Ale na scenie można zobaczyć ludowe instrumentarium (m.in. burczybasy i diabelskie skrzypce), które tworzy trzeci plan widowiska. Kompozytor i autor opracowania muzycznego kolęd, Paweł Sikora wzbogacił nagranie muzyki „ścieżką dźwiękową” wykonywaną przez aktorów-muzykantów na żywo.
Uniwersalność tematu i szopkowa poetyka spektaklu zachęcają do jego obejrzenia nie tylko dzieci, ale i starszych widzów. Do nich adresowanych jest wiele zabawnych podtekstów i refleksji, przeplatające się konwencje, zabawa cytatami zaczerpniętymi z klasyki i współczesnego języka, zapraszając do intelektualnej gry w znaczenia.
Śląski Teatr Lalki i Aktora "Ateneum" w Katowicach jest jednym z najstarszych zespołów lalkowych w Polsce(istnieje od 1945r.). Początkowo kierowali nim plastycy :Juliusz Glatty, J.Zitzman i Zygmunt Smandzik , było wiele zmian, ale zawsze wyraźnie zaznaczał się związek z miejscowym środowiskiem twórczym. Warto zwrócić uwagę na dramaturgię Edmunda Wojnarowskiego, którego większość sztuk miała swoje prapremiery właśnie w "Ateneum", czy kompozycje Bogumiła Pasternaka, przez wiele lat kierownika muzycznego teatru, czy scenografie Alicji Kuryło.